FIRINLAR

Fırın satın almadan önce merak edilenler

Fırınlarımıza istenilen işleme bağlı olarak derece/zaman ayarlaması yapılabilmektedir. Isıl işlem uygulanacak ürünlerin belirli ısı prosesleri mevcuttur. Örneğin seramik bisküvi pişirim işi 7 saat kadar sürmektedir. Bu süre genel olarak seramik ürünlerin pişme derecesine en uygun proses olduğu için kullanılmaktadır. REFSAN fırınları uzun süre yüksek derecelerde çalışması için tasarlanmıştır.
Fırınlarımız genel olarak 1200°C derece ve 1300°C derece olarak ikiye ayrılmaktadır. Yapacağınız ürüne göre ihtiyacınız olan fırın derecesi değişebilir. Örneğin sadece çini ve seramik ürünler ile çalışacaksanız 1200°C dereceye kadar olan fırınlarımızdan almanız yeterli olacaktır. Fakat stoneware ya da porselen çamuru gibi yüksek derecelerde çalışmak istiyorsanız fırınınızın 1300°C dereceye kadar çıkması gerekmektedir. Aynı zamanda 1180-1200°C derece aralığında çalışmak istiyorsanız, fırınınızın 1300°C derecelik olması gerekmektedir.
Fırın içerisine koyulacak ürünler, fırın ebatına ve ürün boyutlarına bağlı olarak değişir. Alacağınız fırının kullanılabilir iç ölçüsünü kontrol ederek bunu hesaplayabilirsiniz.
REFSAN ürünleri için 2 yıl garanti 10 yıl da servis ve parça desteği sunar. 2 yıllık garanti ürünlerin işçilik hatalarına karşıdır. Kullanıma bağlı sorunlar, tel sorunları plastik aksanlar garanti kapsamına dahil değildir.
REFSAN Fırınlarında siparişinizden kullanıma hazır hale gelene kadar kontrol altındadır. Ürün sevkiyata hazır olduğunda sizi bilgilendirip nakliye ile gönderimini sağlarız. Kurulumu basit ve karmaşık olmadığı için telefon ile sizi arayarak kurulumu tamamlarız. Bazı durumlarda personelimiz yerinde kurulum yapabilir. Bu durum fırının ya da makinenin ebatına göre değişiklik gösterebilir.Telefon desteği ile kurulumlar hızlı ve basit çözüm sağlar.

Sevkiyatlarımız çoğu zaman arkası liftli araçlarla yapılmaktadır. REFSAN, ürünü eve taşıma, merdiven çıkartma gibi işlemleri sağlamaz. Bu durumun yaşanmaması için gerekiyorsa vinç ya da taşıma personeli ihtiyacını gidermek sizin sorumluluğunuzdadır. Personelli sevkiyatlarda, personel sadece ürünün kurulum ve bağlantılarını yapmakla görevlidir. Taşıma hizmeti sunmamaktadır.
REFSAN fırınları uzun yıllar kullanılabilecek şekilde tasarlanmaktadır. Fırının düzenli bakımları yapmak sizin sorumluluğunuzdadır. Bu konuda REFSAN 10 yıl servis ve parça desteği sunmaktadır.
Fırın ağırlıkları fırın hacmine bağlı olarak değişir. Fırınlarımızda tuğla kullanıldığı için oldukça ağır olabilmektedir. Aldığınız ya da alacağınız fırının ağırlığı satış temsilcinize sorabilirsiniz.
Ev tipi fırınlar genel olarak kapılardan geçebilecek ölçülerde imal edilmektedir. Dar bir kapınız varsa müşteri temsilcisine danışabilir ya da alacağınız ürünün açıklama bölümünden fırın ebatlarına bakabilirsiniz.
REFSAN fırınları genel olarak ağır malzemelerle imal edildiği için merdiven ya da basamaklardan el gücüyle çıkartılamayabilir. Bu gibi durumlarda vinç ya da taşıyıcı ihtiyacının giderilmesi sizin tarafınızdan yapılmalıdır.
REFSAN fırınları sağlığa zarar verecek kanserojen maddeler içermez. Bu yüzden evinizde ve atölyenizde rahatlıkla aynı ortamda bulunabilirsiniz.
REFSAN fırınları gürültü çıkartmamaktadır. Dairenizde rahatlıkla kullanabilirsiniz. Sadece ilk yakımlarda açığa çıkacak olan kokunun havalandırmayla ortamdan atılması gerekebilir. Bu koku sağlığa zararlı değildir fakat rahatsız edebilir.
Fırın soğuma aşamasında 100°C derece altında iken ürünleri içeriden alabilirsiniz. Bu esnada ürünler hala elde tutulmaya müsait olmayabilir. Bu yüzden ısıya dayanıklı eldiven kullanılması gerekebilir. Fırın ısı düşmesini bekleyerek ürünler soğuduktan sonra da eldiven kullanmadan ürünleri çıkartabilirsiniz.
Raku fırın ısıtıcı set içerisinde ihtiyacınız olan bütün malzemeler bulunmaktadır. Yalnızca sevkiyat aşamasında tehlike yaratacağı için ısıtıcı tüp gönderilmemektedir. Bulunduğunuz lokasyondaki firmalardan propan tüpü temin etmeniz gerekmektedir.
Delikli raf fırın içerisindeki ısının daha homojen yayılmasını sağlamaktadır. Çalıştığınız ürünler hassas ürün ise müşteri temsilciniz delikli raf kullanmanızı önerebilir. Fakat delikli raflar, standart düz raflara göre darbe ve ağırlık dirençleri düşüktür.
Rafınız hem fırın içerisinde yer kaplayacak, hem de fırın ısısını soğuracaktır. Raf seçiminizde en ideal kalınlıkta almanız önerilir. Daha ince rafların darbe ve ağırlık dirençleri düşüktür.
Fiber malzemeler, tuğlalara göre daha ucuzdur. Isı geçirgenliği fazla olduğu için enerji tasarrufu sağlamazlar. Tuğlaya göre ömürleri daha kısadır. Sağlığa zararlı maddeleri ısınma aşamasında havaya yaydığı için ev ya da atölye ortamında kullanılması tavsiye edilmez
Fiber battaniye kanserojen madde içermektedir. Bu madde fırın ısınma aşamasında baca ya da hava çıkış noktalarından ortama yayılır ve soluma yoluyla vücuda taşınır. REFSAN fırınları fiber malzeme içermemektedir.
REFSAN fırınları sağlığa zararlı madde içermediği için maske kullanmaya gerek yoktur.
Fırın ile birlikte verilen kullanma klavuzunda ürünlerin pişmesi gereken sıcaklık ve süreler yer almaktadır. Ürünlerin ısı proseslerini müşteri temsilcinizden de talep edebilirsiniz.
REFSAN fırınlarının kullanımı kolaydır. Kurulum aşamasında fırının nasıl kullanılacağı nelere dikkat edileceği bilgisi verilmektedir. Personelli kurulumlarda, eğitim yüzyüze verilmekte, telefonlu kurulumlarda ise telefon aracılığıyla tarif edilmektedir. Fırın programatör kullanımı ayrıca video şeklinde internet sitesinde yer almaktadır. Tekrar sormak istediğiniz konularda müşteri temsilcinizden bilgi alabilirsiniz.
REFSAN olarak birçok ülkeye ihracatımız bulunmaktadır. Bu sebeple bazı durumlarda üretimde yoğunluk yaşanabilmektedir. Almak istediğiniz modelin stok durumunu ve termin süresini müşteri destek hattından öğrenebilirsiniz.
Ürünler kalite kontrol sürecinden geçirildikten sonra hasar görmeyecek şekilde paketlemesi yapılır ve garanti belgesi, kullanım klavuzu gibi evraklar ile birlikte gönderilmeye hazır hale getirilmektedir. Sonraki aşamada ise ambar ya da firmamıza ait araç ile adresinize hizmet sağlanmaktadır.
Her fırına göre farklılık göstermektedir. Satın alma işleminden sonra temsilcimiz aracılığı ile bütün bilgiler tarafınıza iletilmektedir..
Güvenlik ve verimlilik açısından doğrudan prize bağlanamamaktadır.
İkinci el fırın satışımız bulunmamaktadır.
Elektrikli fırınlarımızda baca sistemine gerek yoktur.

Fırın satın aldıktan sonra merak edilenler

Garanti ve servis desteğimiz ile birlikte temsilcimiz aracılığı ile gerekli bilgileri edinme imkanı sunulmaktadır.
10 yıl servis ve yedek parça desteği sağlanmaktadır.

Fırınlar ile ilgili teknik bilgiler

Fırınların satış fiyatına aksesuarlar (raf, raf ayakları) dahil değildir. Müşteri talebine göre eklenebilmektedir.
Opsiyonel olarak otomatik yapılma imkanı sunulmaktadır.
Kullanımı basit ve anlaşılır olmakla birlikte kullanma klavuzunda bütün ayrıntılar yer almaktadır.
Termokupl fırının önemli parçalarından biridir. Termokupl boyutu fırın modeline göre ayarlı gönderilmektedir. Bu parça fırın içerisindeki ısının ölçülmesini ve doğru sıcaklığa ulaşmasını sağlar. Fırını doldururken bazı durumlarda ürünler termokupla temas edebilir ve içine kaçmasına neden olabilir. Bu durum fırının ısı algılamasını engelleyeceği için ürünlerinizin hatalı çıkmasına neden olacaktır. Bu yüzdene fırını her yüklemede ve boşaltmada termokupul ucunu kontrol ederek içeri ya da dışarı çıkmadığından emin olunuz. Termokuplun etrafının boş olması, ısı algılamasını kolaylaştıracaktır. Bu parçanın fırın kullanım sıklığınıza bağlı olarak 18-24 ayda bir değiştirilmesi önerilmektedir.
Fırınlarımızın kullanımında sağlığa zararlı herhangi bir durum söz konusu değildir.
Fırınlarımızın izolasyonu Avrupa alümina tuğla ile sağlanmaktadır. Isı geçirgenliği en düşük ve en kaliteli tuğlalardan biri olduğu için fırın dışına çok fazla ısı geçirmemektedir.
Fırınlarımızın izolasyonu .
Hacmi, ölçü ve ısıl işlem tipine göre fırınlarımızın elektrik ihtiyacı değişmektedir. Web sitemizde ürünlerin açıklama bölümünde kablo kalınlığı ve ihtiyaç duyulan elektrik değeri yer almaktadır.
Fırınlarımız elektrostatik boya ile boyanmaktadır. Fırınlarımızın izolasyonu güçlü olduğu için ve dışarıya ısı yaymadığı için boyalarımız etkilenmemektedir. Sadece fırın kapısının üzerinde bulunan bölüm ayrıca paslanmaz plaka ile desteklenmiştir. Bu da fırın kapısı açıldığında içeriden çıkan sıcak buharın, fırın yüzeyine etkisini azaltmak için kullanılmaktadır.
Kamara tip fırınlarımız, yüksek derecelerde bile dışına elinizle rahatlıkla dokunabileceğiniz şekilde izole edilmiştir. Üstten yüklemeli fırınlarımız daha portatif ve seyyar olması bakımından, kamara tip fırınlarımıza göre yalıtım farkı vardır.
Bu durum fırın hacmine, ısı prosesine, bulunduğunuz şehre ve çalıştırdığınız saate göre değişkenlik gösterebilir. Ortalama bir değer almak için müşteri temsilcilerimiz ile iletişime geçebilirsiniz.
Ev tipi elektrikli fırınlarımız için hava yönlendirmesi veya davlumbaz ihtiyacı yoktur. Yakın ve ahşap tavanlarda veya dar, havalandırması sağlıklı olmayan odalarda hava yönlendirme veya davlumbaz sistemi kullanılabilir.
Bütün fırınlarımızda kapak anahtarı mevcut olduğu için güvenliğiniz açısından kapak açıldığında fırın tellerine giden elektrik otomatik olarak kesilmektedir.

SİPARİŞ ve ÖDEME

Sipariş Oluşturma

Ürünü satın aldıktan sonra sistem tarafından size 10 haneli bir sipariş numarası verilmektedir. Satın alma işleminiz sonrası kayıtlı e-posta adresinize gönderilen sipariş onay e-postasından veya Hesabım-Siparişlerim sayfasından sipariş numaranıza ulaşabilirsiniz.
Ana sayfada sağ üstte yer alan 'Giriş Yap veya Üye Ol' sekmesinden 'Üye Ol' butonuna tıklayın ve açılan sayfadaki üyelik işlemlerinizi gerçekleştirin. Beğendiğiniz ürünü 'Sepete Ekle' butonuna tıklayarak alışveriş sepetinize ekleyin. Sepetteki 'Siparişi Tamamla' butonuna tıkladığınızda adres bilgileri ekranına gelirsiniz. Adres ve fatura adresi bilgilerini doldurduktan sonra sayfanın alt kısmından kargo seçiminizi yapın.'Devam Et' butonuna tıkladığınızda ödeme bilgileri ekranına ulaşırsınız. Burada size sunulan ödeme tercihlerinden size uygun olanı seçin. Siparişinizi onaylamadan önce 'Sipariş Özeti' sayfasından girdiğiniz bilgileri kontrol edin ve değiştirmek istediklerinizi değiştirin. Verdiğiniz bilgilerin doğruluğundan emin olduğunuzda Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesini okuyup kabul ettiğinize ilişkin kutucukları işaretleyin. Ödeme seçiminizi yaptıktan sonra 'Devam Et' butonunu tıklayarak sipariş onay ekranına geçebilirsiniz.
Hediye paketi hizmetimiz bulunmamaktadır.
Teslimat Adres Değişikliği: Siparişinizde teslimat adresi değişikliğini sadece 'İşleme Alındı' statüsündeyken yapabilirsiniz
Refsan’dan verdiğiniz siparişlerin beklediğiniz gibi, zamanında ve eksiksiz bir biçimde adrese teslim edilebilmesi için bazı noktalara özellikle dikkat etmenizi tavsiye ederiz: Garanti Bilgisi: Refsan’da satılan ürünlerin hepsi %100 orijinal olup resmi distribütör, ithalatçı ya da imalatçı garantili olarak sunulur. Tedarik Süreci: Ürünlerin kargoya teslim sürelerine ürün sayfalarından ve ürünü sepete ekledikten sonra sipariş onay sayfasından erişebilirsiniz. Ürünleriniz, siparişin onaylanmasının ardından stoktan hemen kargoya teslim edilir. Sipariş takibiyle ilgili detaylara 'Siparişlerim' sayfasından ulaşabilirsiniz. Ödeme: Kredi kartı, banka kartı, alışveriş kredisi veya havale/EFT yöntemiyle yapabilirsiniz. Havale/EFT ile Ödeme: Hesap numaralarımız web sitemizde iletişim kısmında yer almaktadır.
Üye olmadan e-posta adresiniz ile sipariş verebilirsiniz. Üye olarak ise pek çok avantajdan yararlanabilir aynı zamanda siparişinizi takip edebilirsiniz.
Piyasaya çıkış tarihinden önce satın aldığınız ürün için ön sipariş vermiş olursunuz. Ön Siparişin Avantajları* Fiyat: Ön siparişle satın aldığınız için piyasaya çıkış tarihinde oluşacak fiyat farklılıklarından etkilenmezsiniz. Stok: Ön siparişle satın aldığınızda ürününüz rezerve edildiği için talep yoğunluğunda oluşabilecek stok yetersizliğiyle karşı karşıya kalmazsınız. Erken Teslimat: Herkesten önce satın alma işlemi yaptığınız için piyasaya çıktığında hazırlık ve kargo işlemleri daha hızlı yapılacağından ürüne daha erken sahip olursunuz. *Ürüne göre değişebilir.

Ödeme

Kredi/Banka Kartı, Havale/EFT yöntemiyle yapabilirsiniz.
Ürünü sepete ekledikten sonra ödeme aşamasında sorun yaşıyorsanız; Kredi kartı/banka kartı bilgilerinizi hatalı/eksik girmiş veya kartınız bakiye yetersizliği vb. durumlar nedeniyle onaylanmıyor olabilir. 3D secure ile ödeme yapacaksanız, kayıtlı cep telefonu bilginiz güncel olmayabilir. Satın alma esnasında ürünün stok durumu değişmiş ve ürün tükenmiş olabilir. Sipariş tutarı ile ödediğiniz tutar aynı olmalıdır.Sistemsel anlık bir sorun yaşanıyor olabilir. Sipariş esnasında hatayla karşılaşıyorsanız; 1- İlk olarak tarayıcınızın ayarlarından çerezleri ve geçmişi temizleyin. 2- Bunun ardından işlemi tekrar deneyin. 3-Eğer sorun hala devam ediyorsa farklı bir tarayıcıdan işlemi gerçekleştirin.
Siparişiniz, kredili veya EFT/Havale gibi ödeme tipi kaynaklı sebepler ile 'Ödeme Bekliyor' durumunda olabilir. Kredi kartı ile ödenerek verilen siparişin ödemesinin bize ulaşmadığı durumlar yaşanıyor olabilir. Siparişinizi oluştururken ödeme tipi olarak EFT/havaleyi seçip ödeme işleminizi gerçekleştirdiyseniz, ödemeniz hesaplarımıza henüz yansımamış olabilir. 10 haneli sipariş numaranızı ödeme esnasında dekontun açıklama kısmına yazdığınızda ALBARAKA TÜRK hesabımıza yapabilirsiniz. Mesai saatleri içerisinde yapılan ödemeler 30 dakika içerisinde onaylanır.
Ödeme işlemi tamamlandıktan sonra taksit sayısında veya ödeme yönteminde değişiklik yapılamaz. Sitede yer alan tüm ürünlerin taksitli ödeme bilgilerine ilgili ürünün sayfasında yer alan “Taksit” bölümünden ulaşabilirsiniz.
Siparişinizi oluşturmadan önce KDV istisna belgenizi bize iletmeniz gerekmektedir. 2-İlettiğiniz istisna belgesi incelenecektir. 3-Belgenin uygunluğu teyit edildikten sonra KDV muaf belgenizi ıslak kaşeli ve aslını, posta ya da kargo ile tarafımıza göndermelisiniz. 4-Belgeniz bize ulaştıktan sonra siparişinizi oluşturabilirsiniz. 5-Siparişinizi oluşturduktan sonra sipariş bilgilerinizi tarafımıza bildirdiğinizde indiriminiz gerçekleştirilecek ve bilgisi sizinle paylaşılacaktır.
Kapıda Ödeme seçeneğimiz bulunmamaktadır.
Ödemeye aracılık eden firma ile anlaşmamız gereği taksitlerde vade farkı uygulanmaktadır.
Nakit ödemede taksit seçeneği bulunmamaktadır.
Havale/EFT işleminde herhangi bir karışıklılık yaşanmaması adına sipariş numaranızı açıklama kısmına yazarak bildirmeniz gerekmektedir.

Sipariş Değişikliği

Faturada yazan ürün ile kargo paketinden çıkan ürün farklı ise; Ürünün size teslim edildiği tarihten itibaren 14 gün içerisinde bize başvurmalısınız. "Hesabım - Siparişlerim" sayfasından Kolay iade adımını seçerek talebinizi yapabilirsiniz.
Siparişinizin ödemesi sipariş esnasında gerçekleştiği için mevcut siparişe ürün eklenememektedir. Ürününüzü; "Hesabım - Siparişlerim" adımından “İptal Et” butonu aktif ve görünür durumda ise bu butonu kullanarak iptal edebilir, satın almak istediğiniz ürünü de sepete ekleyerek yeni bir sipariş verebilirsiniz. “İptal Et” butonu görünür değil ise iptal edilemediğinden almak istediğiniz ürün için yeni bir sipariş oluşturabilirsiniz.

Fatura

Faturanız için öncelikle hesabınızda kayıtlı e-posta adresinizi kontrol etmenizi öneririz.
Sipariş oluşturulduktan sonra fatura bilgilerinde değişiklik yapılamaz. Siparişlerinizle ilgili detayları "Hesabım - Siparişlerim" menüsünden inceleyebilirsiniz. Ürününüzü; “İptal Et” butonu aktif ve görünür durumda ise bu butonu kullanarak iptal edip fatura bilgilerinizi güncelleyerek yeniden sipariş verebilirsiniz. “İptal Et” butonu görünür değil ise iptal işlemi yapılamamaktadır.
Girdiğiniz fatura bilgileri ile size ulaşan fatura bilgilerinin farklı olduğunu düşünüyorsanız, ilgili sipariş numaranızı seçerek ve elinizdeki faturanın görselini ekleyerek bize ulaşabilirsiniz.
Fatura ve sevk irsaliyesini farklı kılan özellikler vardır. Sevk irsaliyesi bir bilgilendirme belgesi olup fatura yerine geçmemektedir.

Yurt Dışı Siparişleri

Web sitemiz üzerinden hem yurtiçi hem yurtdışı siparişleriniz oluşturabilirsiniz.
Web sitemiz üzerinden oluşturabilirsiniz.
Yurtdışı siparişlerinde, teslimat ülkesine göre DHL veya TNT kargo firmaları aracılığı ile gönderim sağlanmaktadır.
Yurtdışı siparişlerinin teslim süresi, ülkeye göre değişkenlik göstersede 3-10 gün arasında değişmektedir.

TESLİMAT ve KARGO

Kargo Takibi ve Eksik/Hatalı Teslimat

Yurtiçi Kargo ve Hepsijet Kargo firmaları ile çalışıyoruz.
Kargo ücreti ürünlere göre değişiklik göstermektedir. Kargo ücreti sipariş ödeme aşamasında alınmaktadır.
Haftasonu kargo çıkışımız bulunmamakatadır. Fakat haftaiçi kargo çıkışı yapılan ürünleriniz seçtiğiniz kargo şirketine göre değişiklik gösterebilir.
Kargo takip numaranız; siparişiniz kargoya verildikten sonra oluşmaktadır.Siparişiniz kargoya verildiyse, "Hesabım - Siparişlerim" sayfası "Kargo Takip" adımından kargo takip numarasını görebilir; bu sayfadaki 'Kargo Hareketleri' alanından ürününüzün takibini kolayca yapabilirsiniz.
Siparişinizin teslimi esnasında paketinizi, kargo görevlisinin yanında açıp kontrol etmelisiniz. Kargo ambalajında sorun olmasa bile kontrolünüz önemlidir. Hasarlı olması halinde; 1-Kargo görevlisine, kutuda hasar var ise Hasar Tespit Tutanağı, kutuda hasar yok ancak üründe hasar var ise Durum Tespit Tutanağı hazırlatmanız gerekmektedir. Kurulumu yetkili servis tarafından yapılacak olan ürünlerde (Beyaz eşya, televizyon vb. elektronik veya büyük ürün) kargo paketini yetkili servis açmalıdır. Kargoyu teslim aldıktan sonra yetkili servisle iletişime geçerek kurulum için randevu almalısınız. Hasarın; yetkili servis kurulumu esnasında fark edilmesi halinde yetkili servise hasar bildirimine dair servis raporu hazırlatmalısınız. 2-Ardından bu tutanak veya servis raporunuz ile birlikte "Hesabım - Siparişlerim" sayfasından Kolay iade et - Bozuk/hasarlı geldi adımını seçerek 14 gün içerisinde iade talebi oluşturun. 3-Tutanağın/raporun görselini talebinizin içerisine eklemeyi unutmayınız. Sistem tarafından size verilen ücretsiz iade kargo gönderi kodu ile 7 iş günü içerisinde ürününüz ve tutanağın/raporun aslını tarafımıza göndermelisiniz. Ürünün teslim edilmediği durumlarda ne yapmalıyım? Öncelikle kargo şirketi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
Teslimat süresi ürünlere göre farklılık göstermektedir. Ortalama ürün hazırlanma ve kargoya teslim süresi 3 iş günüdür.

ÜRÜN BİLGİSİ

Ürün Özellikleri ve Fiyat

Bazı ürünlerin fiyatları güncel euro-dolar kuruna göre hesaplanmakdır. Kur artışındaki fiyat değişikliği ürün fiyatlarında artı veya eksi yönde değişiklik gösterebilir.
Bütün ürünlerimiz faturalı olarak gönderilmektedir.
Tüm hazır sırlarda bome kontrolü mutlaka yapılmalıdır. Her kullanımdan önce bu kontrolün yapılması ve ince gözenli bir elek yardımı ile süzülmesini önermekteyiz.
Hazır boyalar doğrudan kullanıma uygun halde gönderilmektedir. Bazı durumlarda yoğunluk artışı gözlemlenebilir. Bu tarz durumlarda su ilavesi yaparak, fırça ile sürüme uygun kıvama gelince kullanabilirsiniz.
Web sitemizdeki fiyatlar fiziksel mağazalarımızla aynıdır.

İPTAL VE İADE

İptal ve İade Talebi

Ürününüzü; "Hesabım - Siparişlerim" adımından “İptal Et” butonu aktif ve görünür durumda ise bu butonu kullanarak iptal edebilirsiniz. “İptal Et” butonu görünür değil ise iptal işlemi yapılamamaktadır. Bu durumda paket size ulaştığında iade koşulları kapsamında, iade talebi oluşturabilir veya dilerseniz kargo poşetinizi açmadan; ürününüzü teslim almayıp geri gönderebilirsiniz. Ürün bizim tarafımıza ulaştığında ve talebiniz onaylandığında ücret iadeniz yapılabilecektir. İade adımları ve koşulları hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Satın aldığınız ürünü, kargodan teslim aldığınız günden itibaren 14 gün içinde Refsan'a başvurarak iade koşulları dahilinde, kargo bedeli ödemeden ücretsiz olarak kolayca iade edebilirsiniz.
- İade koşullarına dikkat edin
-Satın alınan ürünün orijinal kutusunda ve zarar görmemiş olması,
-Tüm tamamlayıcı aksesuarları ile birlikte olması,
 

İade talebi oluşturun


"Hesabım - Siparişlerim" sayfası altında iade etmek istediğiniz ürünün içinde olduğu siparişi açın ve "Kolay İade Et" seçeneğini seçin.İade etmek istediğiniz her ürün için ayrı bir iade talebi açmalısınız.Her ürünü size sunulan ayrı gönderi kargo kodu ile göndermelisiniz.Aynı kodla farklı ürünler gönderilmemelidir.
İade etmek istediğiniz ürün ve sebebini seçin
İade etmek istediğiniz ürünü seçtikten sonra bir sonraki adımda iade sebebinizi açıklayan seçeneklerden size uygun olanı belirtin.İade başvurusu sırasında sadece aynı satıcıdan alınan ürünler iade edilebilir.
 

İade Sebebinizi yazın


İade sebebinizi detaylıca belirtmelisiniz. Ayrıca bu adımda fotoğraf da ekleyebilirsiniz. Kullanmak istediğiniz iade yöntemini seçin. Paketinizin adresinizden ücretsiz teslim alınmasını isterseniz, iade talebi oluştururken: Adresimden ücretsiz teslim alınsın seçeneğini seçin. Size uygun randevu tarihini seçin. İade alınacak adresinizi kontrol edin / gerekirse güncelleyin. Randevu tarihinde adresinize gelen kargo temsilcisine, size verilen gönderi koduyla birlikte ürünü teslim edin. Kargo şubesine teslim edeceğim seçeneğini seçin. Size verilen kargo kodunu not edin.
 

*Büyük hacimli ürünlerin iadesini kapınızdan almak için ilgili kargo firması sizi arayarak randevu oluşturacaktır.

 

İade talebiniz oluşturulur


Ekranda çıkan kargo gönderi kodunu kullanarak ürününüzü belirtilen tarihe kadar ambalajı açılmamış, orijinal kutusunda, tüm aparatları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız geri göndermelisiniz.Kargo kodunu not etmeyi unutmayın.Ürünü göndereceğiniz adres, iade için aldığınız kargo kodunun içerisinde mevcuttur.
Herhangi bir adres belirtmenize gerek yoktur.Ürünü teslim edin. Ürün, tüm aparatlarıyla eksiksiz bir şekilde paketle ve kargo gönderi koduyla ilgili kargo firmasına teslim edilmelidir.
 

İade sürecinizi takip edin


İade başvurunuzla ilgili bilgiye "Hesabım - Siparişlerim - Taleplerim" sayfasından ulaşabilirsiniz. Aynı dönemde birden fazla ürününüz için iade talebi oluşturduysanız, her ürünün bildirimini ayrıca kontrol etmeyi unutmayınız.İade talebinizin güncel durumu e-posta, mobil uygulama bildirimleri ve SMS yoluyla size bildirilir.
 

İade Onayı


İade talebiniz onaylandığında ödemeniz otomatik olarak maksimum 1 iş günü içerisinde bankanıza aktarılır. Geri ödemenizin kartınıza veya hesabınıza yansıması bankanızın belirlediği süreye göre değişebilir.
Ambalajı açılmamıs ürünlerde 15 gün içerisinde değişim hakkınız bulunmaktadır. Ürün orjinal kutusuyla birlikte gönderilmesi önemlidir.
Kargo firması teslimata geldiğinde ürünü teslim almayarak kapıda iade edilmesini sağlayabilirsiniz. İadenin gerçekleşebilmesi için ürünü açmamalı ve ürün ile birlikte gelen irsaliyeyi imzalamamış olmalısınız. Ürünü teslim aldıysanız iade etmek için Siparişlerim sayfasından ilgili ürünü seçerek talep oluşturmalısınız. Ürününüz, kargo firması tarafından satıcıya teslim edildikten sonra geri ödemeniz bankanıza yapılır. Geri ödemenin hesabınıza yansıma süresi bankanızın belirlediği süreye göre değişiklik gösterebilir.

İadenizin durumunu Hesabım > Siparişlerim>Taleplerim sayfasında görebilirsiniz.

İptal ve İade Takibi

Sipariş iptaliyle ilgili bilgiler, sipariş sahibinin üyeliği sırasında kayda alınan e-posta adresine gönderilir. Siparişlerinizin banka tarafından onaylanabilmesi için bankanızda ve Refsan’da kayıtlı kişisel bilgilerinizi güncel tutmanızı öneririz.

Siparişinizin onaylanmamasının nedenleri şunlar olabilir;
Ödeme Tipi Kaynaklı: Siparişinizi oluştururken ödeme tipi olarak EFT/havaleyi seçip ödeme işleminizi gerçekleştirdiyseniz, ödemeniz hesaplarımıza henüz yansımamış olabilir. Sipariş onayından sonra oluşacak 9 haneli sipariş numaranızı Havale/EFT ödemeniz esnasında açıklama kısmına eksiksiz ve rakamlar arasında boşluk olmadan bitişik yazmanız halinde ödemeniz hesabımıza geldikten sonra 1 saat içerisinde onaylanır.

EFT/Havale Ödemesi Esnasında Aşağıdaki Adımlara Dikkat Ettiniz mi?
Banka hesap numarasının doğruluğundan emin olun. Banka hesap numaralarını buradan kontrol edebilirsiniz. Sipariş onayından sonra oluşacak 9 haneli sipariş numaranızı havale / EFT’nin açıklama bölümüne eksiksiz ve rakamlar bitişik olarak mutlaka ekleyin. Sipariş tutarı ile ödediğiniz tutar aynı olmalıdır.

Birden fazla havale / EFT ödemeli siparişiniz varsa, her bir sipariş için ayrı ayrı ödeme yapmanız gereklidir. Tek bir havale / EFT işleminde birden fazla sipariş ödemesi ve sipariş numarası olmamalıdır.

Havale / EFT yöntemini tercih ettiğinizde siparişinizin ardından 1 iş günü içerisinde ödemeniz hesaplarımıza ulaşmış olmalıdır. Ödeme yapmanıza rağmen siparişiniz henüz onaylanmadıysa dekontunuzu ileterek bize ulaşabilirsiniz.

Tedarik Sonucu:Ürününüzün tedarik edilememesi durumunda iptal edilmiş olabilir.
Geri ödemeniz, ödeme yaptığınız bankaya iade talebiniz onaylandıktan 1 iş günü içerisinde yapılır. Geri ödemenizin kartınıza veya hesabınıza yansıması bankanızın belirlediği süreye göre değişebilir.
 

Kredi Kartı/Banka Kartı


Geri ödemeniz, ödeme yaptığınız bankaya iade talebiniz onaylandıktan 1 iş günü içerisinde yapılır. Geri ödemenizin kartınıza veya hesabınıza yansıması bankanızın belirlediği süreye göre değişiklik gösterebilir. Bu süre kredi kartları için en geç 2, banka kartları için ise 8 iş günüdür.
 

Taksitli Alışverişler


Refsan’da tutarın tamamını ödeme yaptığınız bankaya tek seferde öder, bu tutar banka tarafından kartınıza sipariş sırasında seçtiğiniz ay kadar taksitle iade edilir.
 

Havale/EFT


Geri ödemeniz, iade talebiniz onaylandıktan 1 iş günü sonra IBAN Bilgilerim sayfasında tanımlı olan IBAN numaranıza yapılır. Eğer tanımlı IBAN numaranız yoksa 'Hesabım - Para İadesi İşlemlerim - IBAN Bilgilerim' sayfasından ekleyebilirsiniz.

SERVİS VE TEKNİK DESTEK

Ürün Kurulum

REFSAN Fırınları siparişinizden kullanıma hazır hale gelene kadar kontrol altındadır. Ürün sevkiyata hazır olduğunda sizi bilgilendirip nakliye ile gönderimini sağlarız. Kurulumu basit ve karmaşık olmadığı için telefon ile sizi arayarak kurulumu tamamlarız. Bazı durumlarda personelimiz yerinde kurulum yapabilir. Bu durum fırının y​a da makinenin ebatına göre ve sevkiyat planına göre değişiklik gösterebilir. Telefon desteği ile kurulumlar hızlı ve basit çözüm sağlar. Sevkiyatlarımız çoğu zaman arkası liftli araçlarla yapılmaktadır. REFSAN, ürünü eve taşıma, merdiven çıkartma gibi işlemleri sağlamaz. Bu durumun yaşanmaması için gerekiyorsa vinç ya da taşıma personeli ihtiyacını gidermek sizin sorumluluğunuzdadır. Personelli sevkiyatlarda, personel sadece ürünün kurulum ve bağlantılarını yapmakla görevlidir. Taşıma hizmeti sunmamaktadır.
Fırınlar doğrudan prize takılıp kullanılmadığından, almak istediğiniz fırının size gelmeden elektrik bağlantısını hazır etmeniz önemlidir. Her modelin ihtiyacı olduğu elektrik enerjisi farklı olduğu için kablo kalınlığı ve sigorta amper değeri değişmektedir. Almak istediğiniz ürünün açıklama bölümünde bu değerler belirtilmektedir. Ayrıca dokümanlar bölümünde elektrik bağlantı şeması yer almaktadır.
Nakliye ile sevk edilen fırınlarda kurulum telefon desteğiyle yapılmaktadır. Ürün size ulaştığında 0850 255 0 274 çağrı merkezimizi arayarak bu durumu teyit ettikten sonra kurulum için gerekli birime aktarılacaksınız. Kurulum ve servis personeli gerekirse görüntülü olarak arayarak sizi yönlendirip fırınınızı çalışır vaziyete almanızı sağlar.

Servis/Arıza Başvurusu

Servis talebinizi [email protected] adresine mail atarak oluşturabilirsiniz.
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR