İADE
PROSEDÜRÜ
refsan.com.tr'de satışa
sunulan tüm ürünler en az iki yıl süresince üretici/distribütör garantisi
altındadır.
Montajı
yapılmış kişiye, markaya ya da firmaya özel makina ve ekipman ürünlerinde bir sorun
üretimden kaynaklı bir sorun olmadığı takdirde iade/değişim yapılmamaktadır.
Üründe teknik bir sorun var
ise bizim tarafımızdan test edilerek ve çıkartılacak rapora istinaden
ürün iadesi veya yenisiyle değişimi gerçekleşmektedir.
Arıza durumu dışında iade edilmesini istediğiniz ürünlerin ambalajının ve
tekrar satılabilirliğinin bozulmamış olması gerekir. refsan.com.tr olarak açıp
kullanmış olduğunuz ürünleri başka bir müşterimize satmayı etik olarak
görmediğimizden dolayı kullanılmadan (teknik problemler ya da üretim sorunu harici)
iade almak durumundayız.
Bu koşulları karşılayan iade işlemlerinizde mutlaka ve mutlaka faturanın 2 (iki) nüshasıyla beraber
bize ürünü yollayabilirsiniz.
MESAFELİ SATIŞ
Tüketici, yalnızca mesafeli satışlarda (Telefon ve internet üzerinden yapılan
satışlar) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli
Sözleşmelere Dair Yönetmelik gereği, hiçbir gerekçe göstermeksizin ve cezai
şart ödemeksizin satın almış olduğu ürünü, teslim aldığı tarihten itibaren 14
gün içerisinde, ön bilgilendirme formunda ve sözleşme metninde yazılı olan
usule uyarak iade edebilir veya değiştirebilir. Cayma bildirimi tarafımıza
ulaştığı tarihten itibaren 20 gün içerisinde, ürüne herhangi bir hasar verilmemesi
ve eksiksiz teslim edilmesi şartıyla, tercihinize göre ürünü iade alarak
bedelini tarafınıza ödemeyi veya ürün bedeli kadar alışveriş kuponu vermeyi
taahhüt ederiz. Ticari veya mesleki amaçlarla hareket eden tüzel kişi ve / veya
kişiler cayma hakkından ve cayma hakkından doğan hiçbir haktan faydalanamaz.
Cayma bildirimini (0850) 225 0 274 numaralı çağrı
merkezimizi arayarak veya [email protected]
adresine yazılı bildirimde bulunarak yapabilirsiniz.
AYIPLI ÜRÜNLER
Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek
ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken
özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında
ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını
taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit
edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını
karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan
kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak
kabul edilir.
Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi
veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında
gerçekleştirildiği durumlarda gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı
ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının tüketici tarafından yapılmasının
öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya eksiklik nedeniyle
montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur.
Üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için
Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım
hizmetlerini sağlamak zorundadır.
Ayıplı malın tespiti halinde alıcı;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait
olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme
seçimlik haklarından birini kullanabilir.
Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici
veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir.
Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için
orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden
dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir.
Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik
haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi
hususlar dikkate alınır.
Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin
seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya
yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü içinde yerine getirilmesi
zorunludur. Tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir
süresi içinde yerine getirilir.
Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını
seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim
tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.
Seçimlik hak kullanılacak ürünlerin aşağıdaki koşulları taşıması halinde
işlemler 6502 Sayılı T.K.H.K. çerçevesinde belirtilen sürelerde
sonuçlandırılacaktır.
- Ürünün ayıplı olduğunun tespiti,
- Bedel iadesi seçimlik hakkının kullanımı halinde;
Satılanı geri verme gereğince ürünün satın alındığı andaki gibi kusursuz ve
eksiksiz olması,
Ürünle birlikte verilen hediyelerin, aksesuarların, yazılım cd'lerinin ve ürünü
muhafaza etmeye yarayan orijinal korumalarının, kullanma kılavuzunun, garanti
belgesinin ve genel olarak ürünün satıldığı tüm ekip, ekipmanları ile beraber
teslim edilmesi.
Satış faturasının aslı.
Satışın (ticari gerçek kişi işletmesi ve ticari tüzel kişi) firma adına olması
halinde iade faturası/serbest meslek makbuzu aslı.
İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme seçimlik
hakkının kullanımı halinde, eğer imkan yok ise tüketici diğer seçimlik
haklarını kullanabilir, bedel iadesi hakkı tercih edildiği durumda ise 2004
Sayılı İ.İ.K. 24. Madde gereğince ürünün satış faturasındaki bedeli iade edilir.
AYIPLI ÜRÜN KAPSAMI DIŞINDA KALAN DURUMLAR
Ayıplı ürün seçimlik hak kullanımı, kullanımdan kaynaklanan (kaza, kullanım
kılavuzunda veya garanti belgesi üzerinde belirtilen garanti koşullarına aykırı
kullanım, sıvı teması, güç ve akım durumları ve yıpranma vb.) nedenlerle oluşan
halleri kapsamaz.
FATURAYI TACİR OLARAK KESTİRMEK
Faturanızı (ticari gerçek kişi işletmesi ve ticari tüzel kişi) firma adına
kestirmiş iseniz, Kanun tarafından tüketicilere sağlanan korumalardan
yararlanamazsınız.
Üretici firmanın onayladığı bazı özel durumlarda istisnai olarak iade
gerçekleştirilmektedir. Bu tamamıyla müşteri memnuniyeti kapsamında üretici
firma onayıyla yapılan istisnai bir
durumdur.
Bu hallerde iade faturasını veya serbest meslek makbuzu aslını getirmeyi
unutmayınız. Anılan evrakların getirilmemesi halinde yasal zorunluluktan dolayı
maalesef işlemler gerçekleştirilememektedir.